dinsdag 12 maart 2019

Wij zijn op zoek naar jouw hulp!

Beste D66’er,

Wij, de leden van de raadsfractie van D66 in Waalwijk, zijn op zoek naar hulp, jouw hulp! Voor denkkracht en praktische ondersteuning zijn wij op zoek naar enthousiaste en betrokken D66’ers uit onze gemeente. Of enthousiaste en betrokken nog-niet-D66’ers, die van heel dichtbij kennis willen maken met de Waalwijkse politiek.

Fractieondersteuner (1x)
Als fractieondersteuner van D66 Waalwijk zit je bovenop de lokale politiek én werk je samen met een kleine, enthousiaste groep Waalwijkse democraten. Je schrijft stukjes voor op de website en social media accounts van D66 Waalwijk, organiseert activiteiten zoals openbare fractievergaderingen bijvoorbeeld. Je krijgt veel ruimte jezelf te ontwikkelen en echt bij te dragen. Wekelijks vergadert de fractie op maandagavond, vaak virtueel (via Starleaf of Facetime). Daarnaast zijn er af en toe activiteiten op andere avonden/dagen. Reken gemiddeld op zo’n 20 uur per maand.
Als vrijwilliger ontvang je van ons een kleine vrijwilligersvergoeding. De functie van fractieondersteuner kan – als je geïnteresseerd bent – een leuke opstap zijn naar de gemeenteraad.
Je hoeft niet per se (al) lid te zijn van D66, maar het is wel fijn als je je thuis voelt bij onze vereniging. Je bent wel minimaal 16 jaar.

Fractievolger (2x)
Als fractievolger van D66 Waalwijk ondersteun je de fractie bij het voorbereiden van de besluitvorming van de gemeenteraad. Je zit dan nog dichter op de lokale politiek en kunt ook meepraten en meedenken in de verschillende vergaderingen en bijeenkomsten. Met uitzondering van de formele raadsvergaderingen, kunnen fractievolgers namelijk aanschuiven bij vrijwel alle bijeenkomsten en activiteiten van de raad. Fractievolgers kunnen mondelinge vragen stellen bij bijeenkomsten en schriftelijke vragen stellen over raadsvoorstellen.
Fractievolgers worden officieel beëdigd door de burgemeester en ontvangen presentiegeld voor deelname aan zowel de Input-vergadering als de Forumbijeenkomst. Beide vergadermomenten behoren tot de standaard vergadercyclus van de Waalwijkse raad.

Steunfractielid (geen limiet)
Zijn de taken van de fractieondersteuner niet jouw ding en gaat het fractievolgerschap je (nog) wat te ver, maar wil je wel graag meedenken en meepraten met de fractie? Wij hebben altijd behoefte aan mensen die vanuit hun interesse en/of expertise meedenken over onderwerpen die spelen in Waalwijk. Vind je het leuk af en toe aan te sluiten bij onze fractievergaderingen, meld je dan ook even bij ons aan. Onder het genot van een kop koffie kunnen we kennis maken en samen verkennen waar jouw interesses liggen en waarvoor we je hulp kunnen inroepen.

Heb je interesse voor een van bovenstaande functies? Neem dan snel contact met ons op, zie onze contactgegevens onderaan deze mail.

Heb je zelf geen interesse, maar je kent iemand die wel interesse zou kunnen hebben, stuur dan deze mail met je aanbeveling aan hen door. We zijn je heel dankbaar!

Groet,

Fractie D66 Waalwijk fractie@d66waalwijk.nl