woensdag 28 februari 2018

Snelfietsroutes

OD66 wil actief zoeken naar alternatieven voor vervoer, omdat alle nieuwe wegen ten spijt, het autoverkeer nog steeds erg veel druk legt op onze regio. Snelfietsroutes zijn daarvoor een van de alternatieven. We zijn er van overtuigd dat mensen eerder de auto laten staan, maar ook dat studenten gemakkelijker aansluiting krijgen op het landelijk openbaar vervoer net.

Lijsttrekker Sheila Schuijffel: ‘Een gevolg van de slechte bereikbaarheid via openbaar vervoer is bijvoorbeeld dat studenten uit de Langstraat, behalve als ze in Tilburg of Den Bosch studeren, nogal snel wegtrekken omdat het een mijl op zeven is om vanuit Waalwijk naar het hoger onderwijs te gaan. En hetzelfde geldt ook voor sommige MBO’ers inmiddels. En als jongeren eenmaal weg zijn, heb je ze niet zomaar terug!  Hoogopgeleiden komen niet altijd terug naar Waalwijk…’

D66 steunt daarom Ons Brabant Fietst dat oproept de bewegwijzering van snelfietsroutes in Brabant te testen.